Emilia School, Sweden

  • Emilia School, Sweden
  • Účinnost světelného zdroje

    Účinnost světelného zdroje

    S jakou účinností světelný zdroj mění elektrickou energii na světlo (lm/W).

  • Předřadník

    Předřadník

    Ovládá napájení světelného zdroje elektrickou energií (Index energetické účinnosti - EEI).

  • Světelná distribuce

    Světelná distribuce

    Světlo ze svítidla je regulováno a vyzařováno prostřednictvím optiky, která světlo ohýbá a směruje do správného místa.

  • Účinnost svítidla

    Účinnost svítidla

    Spojení optické a tepelné regulace ve svítidle (účinnost svítidla lm/W).

  • Přítomnost/nepřítomnost

    Přítomnost/nepřítomnost

    Přítomnost: Světlo se automaticky zapíná a vypíná s pohybem. Nepřítomnost: Světlo se automaticky vypíná, ale je třeba jejzapínat ručně.

  • Denní světlo

    Denní světlo

    Umělé osvětlení reaguje na přirozené světlo zvenčí.

  • Nepřetržité ovládání intenzity osvětlení

    Nepřetržité ovládání intenzity osvětlení

    Funkce navržená k poskytnutí správných úrovní osvětlení po dobu údržbového období.

  • Nastavení pro pracoviště/scény

    Nastavení pro pracoviště/scény

    Umožňuje nastavit scény a přizpůsobit osvětlení různým činnostem.

  • Časová funkce vypnutí

    Časová funkce vypnutí

    Lze instalovat automatické přerušení příkonu k vypnutí všech svítidel v době, kdy v prostorách nejsou lidé.

  • Osvětlení pracoviště

    Osvětlení pracoviště

    Osvětlení pracovišť správnou úrovní světla.

  • Zónování osvětlení

    Zónování osvětlení

    Osvětlení je zónováno podle přítomnosti osob a polohy oken.

  • Program údržby

    Program údržby

    Údržbu je nutné provádět s ohledem na stáří výrobku, výkon a prostředí.

  • Nevyužité světlo

    Nevyužité světlo

    Světlo, které nedopadá na zamýšlený cíl.

  • Odrazivost

    Odrazivost

    Světlo se odráží od povrchu v prostoru.

  • Viditelné inteligentní měření

    Viditelné inteligentní měření

    Výsledky činností jsou rychle viditelné jako zvýšení nebo snížení spotřeby energie.

ŠKOLA EMILIA, ŠVÉDSKO

Škola vybudovaná na základě techniky pasivního domu využívá svítidla společnosti Thorn

Jako součást svého závazku splnit cíl EU týkající se zvýšení energetické účinnosti o 20% do roku 2020 otevřel magistrát města Landskrona školu Emilia v části Häljarp, která je, jak tvrdí, energeticky nejúspornější školou ve Švédsku. Nejen, že je budova postavena na základě nákladově efektivního řešení a udržitelného designu, ale stejně udržitelné je i osvětlení.

Škola Emilia je jedním z prvních vzdělávacích zařízení vybudovaných s použitím techniky pasivního domu. Pasivní dům je mechanicky větraná budova s vysoce izolovaným a vzduchotěsným pláštěm, která využívá minimální množství energie k vytápění - a tím snižuje svou ekologickou stopu.

Termín „pasivní dům“ představuje soubor dobrovolných kritérií pro budovy s ultra-nízkou spotřebou energie a byl vyvinut profesorem Bo Adamsonem z univerzity Lund ve Švédsku a doktorem Wolfgangem Feistem z Institutu pro bydlení a životní prostředí (Institute for Housing and the Environment) v Německu.

Musí zde být použito extrémně účinné osvětlení, aby byly splněny primární cíle a cíle spojené se zdrojem energie (cílová celková energie daného místa je <42 kWh / m2 / rok), proto společnost Thorn předložila celkové řešení pro učebny včetně použití ovladačů na osvětlení. Mezi mnoha použitými svítidly jsou např. zářivková svítidla Optus IV 35W T16 a varianty Optus IV pro bílé tabule.

Vynikající vlastností tohoto osvětlení je integrace ovladačů osvětlení a vytápění. Bo Hall, obchodní zástupce společnosti Thorn, uvedl: „Obvykle je možné v místnostech ovládat intenzitu, detekovat denní světlo a přítomnost, zde však osvětlení přispívá také k vytápění budovy.“

Lena Johnsson, ředitelka školy Emilia, říká, že každý oceňuje dobré osvětlení a cítí se v tomto prostředí příjemně. Uvádí: „Řešení osvětlení nebylo k vytápění budovy ještě použito, je to však jen otázkou času. Chladné noci přijdou brzy.“