Domů / Projekty a řešení / Případové studie / Doprava / Letiště Charles de Gaulle, Francie

Letiště Charles de Gaulle, Francie

  • Charles de Gaulle Airport, France
  • Charles de Gaulle Airport, France
  • Charles de Gaulle Airport, France
  • Charles de Gaulle Airport, France
  • Účinnost světelného zdroje

    Účinnost světelného zdroje

    Svítidlo Orus LED zajišťuje relativně vysoké množství světla vyzařovaného světelným zdrojem ve srovnání s příkonem použitým k jeho produkci.

  • Předřadník

    Předřadník

    Ovládá napájení světelného zdroje elektrickou energií (Index energetické účinnosti - EEI).

  • Světelná distribuce

    Světelná distribuce

    S technologií Flat Beam® svítidlo Orus LED umožňuje přesnou kontrolu paprsku k maximalizaci užitečného světla a k poskytnutí světla tam, kde je potřeba.

  • Účinnost svítidla

    Účinnost svítidla

    Spojení optické a tepelné regulace ve svítidle (účinnost svítidla lm/W).

  • Přítomnost/nepřítomnost

    Přítomnost/nepřítomnost

    Přítomnost: Světlo se automaticky zapíná a vypíná s pohybem. Nepřítomnost: Světlo se automaticky vypíná, ale je třeba jejzapínat ručně.

  • Denní světlo

    Denní světlo

    Umělé osvětlení reaguje na přirozené světlo zvenčí.

  • Nepřetržité ovládání intenzity osvětlení

    Nepřetržité ovládání intenzity osvětlení

    Funkce navržená k poskytnutí správných úrovní osvětlení po dobu údržbového období.

  • Nastavení pro pracoviště/scény

    Nastavení pro pracoviště/scény

    Umožňuje nastavit scény a přizpůsobit osvětlení různým činnostem.

  • Časová funkce vypnutí

    Časová funkce vypnutí

    Lze instalovat automatické přerušení příkonu k vypnutí všech svítidel v době, kdy v prostorách nejsou lidé.

  • Osvětlení pracoviště

    Osvětlení pracoviště

    Osvětlení pracovišť správnou úrovní světla.

  • Zónování osvětlení

    Zónování osvětlení

    Osvětlení je zónováno podle přítomnosti osob a polohy oken.

  • Program údržby

    Program údržby

    Údržbu je nutné provádět s ohledem na stáří výrobku, výkon a prostředí.

  • Nevyužité světlo

    Nevyužité světlo

    Přesná regulace optiky a směrování svítidla minimalizují přetok světla a zajišťují, že se neplýtvá energií osvětlením nesprávné oblasti.

  • Odrazivost

    Odrazivost

    Světlo se odráží od povrchu v prostoru.

  • Viditelné inteligentní měření

    Viditelné inteligentní měření

    Výsledky činností jsou rychle viditelné jako zvýšení nebo snížení spotřeby energie.

Pozadí

Letiště Charles de Gaulle je největší francouzské mezinárodní letiště a jedno z nejdůležitějších světových leteckých center. Zvládá více než 62 milionů pasažérů a pohyb kolem 500 000 letadel každý rok. Jedná se o druhé nejrušnější letiště v Evropě. V roce 2011 společnost Thorn pracovala s Aéroports de Paris (ADP) a montéry Sobeca k zavedení inovativního svítidla k osvětlení komunikací s malou montážní výškou Thorn Orus HID na interní síť komunikací letiště Charles de Gaulle. Je ideální pro použití v blízkosti letecké základny. Svítidlo bylo zvoleno z důvodu jeho inovativní obousměrné optiky, která vytváří jedinečnou distribuci světla, vynikající rovnoměrnost bez oslnění, nízké spotřeby energie a především malé montážní výšky pouhých 0,9 m.

Cíl osvětlení

Letiště Charles de Gaulle bylo spokojené s instalací svítidla Orus HID a znovu potřebovalo dodavatele k osvětlení nového 700m úseku interní komunikace. Jako dříve bylo požadováno diskrétní řešení bez použití vysokých sloupů. Společnost Thorn byla zvolena k předložení návrhu, jelikož si vybudovala silný vztah s ADP prostřednictvím sjednaného programu dodatečné montáže, který zahrnuje monitorování a kontrolu spotřebu energie.

Řešení osvětlení

Společnost Thorn nedávno předvedla svítidlo Orus LED a navrhla jej pro novou komunikaci. Svítidlo Orus LED poskytuje všechny prvky svítidla Orus HID, ale navíc nabízí výrazné snížení spotřeby energie. Svítidlo Orus LED na letiště Charles de Gaulle natolik zapůsobilo, že požádalo, aby společnosti Thorn a ADP Consulting posoudily vhodnost a výhody nahrazení také svítidel Orus HID novými svítidly Orus LED. Proto společnost Thorn instalovala svítidlo Orus LED na novou komunikaci a současně provedla výměnu svítidel na staré komunikační síti.

Výsledky a přínosy

Ve srovnáním se svítidlem Orus HID svítidlo Orus LED snižuje více než na polovinu spotřebu energie a uhlíkové emise (snížení o 52 %). Roční kritérium energetické účinnosti SLEEC-L (W/cd.m-2/m²) je sníženo z dříve již vynikajících 0,33 na pouhých 0,19. Kromě toho, že vysoce účinné svítidlo LED snižuje energické náklady, nabízí životnost 80 000 hodin (při L70B10) a proto snižuje požadavky a náklady na údržbu. Vysoce přístupné prvky také znamenají, že čištění je snadné bez potřeby vyvýšené plošiny. Co je však důležité, malá montážní výška svítidla Orus LED je diskrétní a zajišťuje začlenění osvětlení do krajiny, aniž by překáželo letadlům, specifickému osvětlení letiště nebo orientačnímu osvětlení. Kromě výhod světelného výkonu nové osvětlení LED posiluje dojem letiště Charles de Gaulle jako moderního zařízení zohledňujícího životní prostředí. Christophe Durand, manažer segmentu funkčního osvětlení u společnosti Thorn Lighting, vysvětluje: „Orus LED není jen efektivní volbou na tomto místě, ale lze jej považovat za jediné řešení omezení, které letiště představuje. S ohledem na světelný výkon svítidlo Orus LED poskytuje vynikající rovnoměrnost s mimořádnou vizuální pohodou bez oslnění ve výšce menší než metr. Splňuje také požadovaný standard 1cd.m². Hlavním rozdílem mezi řešeními HID a LED je energetická účinnost a inteligence svítidla. Orus LED vám umožňuje ještě další optimalizaci spotřebu energie. Znamená to, že nahrazujeme 35W světelný zdroj 27W systémem. Navíc jsme schopni centrálně řídit úroveň osvětlení podle využití komunikace a shromažďovat informace o jednotlivých bodech osvětlení. Světelný zdroj LED je navíc stabilnější a vyžaduje méně výměn, proto má letiště výhody ze snížení nepříjemností spojených s údržbou a nákladů.“

Nejdůležitější fakta

• Osvětlení komunikací v malé montážní výšce jen 0,9m
• Spotřeba energie a uhlíkové emise sníženy o 52 %
•Kritérium energetické účinnosti SLEEC-L (W/cd.m-2/m²) sníženo z 0,33 na pouhých 0,19